Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων

Συμμετοχή Μαθητών της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ) στην Κοινή Εκπαιδευτική Δραστηριότητα (Common Module-CM) «Budget & Finance in the EU Defence Sector» στην Ρουμανία

Από την 01 Απριλίου έως τις 05 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο “Carol I” National Defence University of Bucharest, η κοινή εκπαιδευτική δραστηριότητα, (Common Module) «Budget & Finance in the EU Defence Sector», υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Κολλεγίου Άμυνας και Ασφάλειας (European Security and Defence College-ESDC), στην οποία συμμετείχαν οι ακόλουθοι μαθητές της Σχολής:

α. ΜIV (ΝΟΜ) Κανελλάκη Γεωργία

β. ΜΙV (Ο) Μαυρίδης Ανδρέας

γ. ΜΙV (Ο) Τσιφουντούδης Παναγιώτης

Στην εκπαιδευτική αυτή δραστηριότητα συμμετείχαν σπουδαστές και άλλων στρατιωτικών σχολών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα, συμμετείχαν τριάντα τέσσερις (34) σπουδαστές/-τριες από πέντε (5) χώρες (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία).

Η θεματολογία της εν λόγω εκπαιδευτικής δραστηριότητας αφορούσε τις προμήθειες στον τομέα της Άμυνας και τις διαδικασίες που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την οικονομική κάλυψη των αμυντικών δραστηριοτήτων της.

Συγκεκριμένα, τις πρώτες δύο μέρες αναλύθηκαν εκτενώς τα πλαίσια της οικονομικής συνεργασίας των κρατών μελών της ΕΕ και η αναγκαιότητα ενίσχυσής της. Δόθηκε έμφαση στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Ειρήνης και στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων της Επιτροπής του. Αξιοσημείωτο γεγονός πάνω στο εν λόγω θέμα αποτελεί η προσομοίωση της συνέλευσης της Επιτροπής με μέλη-αντιπροσώπους τους συμμετέχοντες του Common Module, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του Αντιπλοίαρχου (Ο) Παναγιώτη Μπλάνου. Το αντικείμενό της ήταν η συζήτηση αιτημάτων και η λήψη αποφάσεων για επίκαιρες αποστολές που απασχολούν την ΕΕ.

Τις επόμενες δύο μέρες επισημάνθηκαν θέματα που αφορούν στον τρόπο που διεξάγονται διαπραγματεύσεις και στη διαχείριση συγκρούσεων που μπορεί να προκύψουν από αντικρουόμενα συμφέροντα. Στο πλαίσιο αυτό τονίστηκε η αναγκαιότητα της ακεραιότητας και της διαφάνειας στη διαδικασία των προμηθειών, ώστε να επιτευχθεί η μείωση της διαφθοράς. Σε αυτό το σημείο οφείλεται να αναφερθεί ότι σε καθημερινή βάση οι σπουδαστές επιδίδονταν στην συνεργατική επίλυση μελετών περίπτωσης, προσομοιάζοντας κανονικές συνθήκες.

Την τελευταία ημέρα, στο πλαίσιο της τελετής λήξης, δόθηκαν στους μαθητές τα διπλώματα επιτυχούς συμμετοχής, καθώς και αναμνηστικά ως ενθύμια της εμπειρίας.